Ortodontik tedavi neden  gereklidir?
     Çapraşık ve bozuk sıralanmış dişlerin temizlenmesi ve bakımı zordur.  Bu, diş eti hastalıkları çürükler ve diş kayıplarına neden olur. Çeneleri ilgilendiren ortodontik problemler, yetersiz çiğnemeye, dişleri destekleyen diş etleri ve kemiğe aşırı yük binmesine ve çene eklemlerinde sorunlara neden olabilir. Ayrıca dişlerin düzgün sıralanması, estetik açıdan da önemlidir. Düzgün sıralanmış dişler bireyin kendine güvenini artırır.
                Ortodontik problemlerin sebebi nedir?
     Bazı sorunlar kalıtımsal (aileden gelen), bazıları ise sonradan edinilmiştir. Yaralanmalar, parmak veya emzik emme, tonsil veya adenoidlerin hava yolunu kapaması, diş hastalıkları veya erken diş kayıpları ortodontik sorunlara neden olabilir.
               Ortodontik tedavi hangi yaşta başlamalıdır?
     Dişler sağlıklı olduğu sürece hem çocuklara hem de yetişkinlere ortodontik tedavi uygulanabilir. Ancak bazı problemlerin çözümü büyüme ve gelişim döneminde daha kolay olduğu için çocukların 7 yaşından itibaren ortodontik muayeneden geçmesi önerilir. Bazı ortodontik problemlerin  tedavisi erken dönemde daha kolaydır. Bu nedenle tüm daimi dişlerin sürmesini veya büyümenin sona ermesini beklemek tedaviyi bazen zorlaştırır.
               Ortodontik tedavi ne kadar sürer?
     Genel olarak ortodontik apareylerle yapılan aktif tedavi 1-3  yıl sürer. Ancak bu süre, hastanın büyüme ve gelişim dönemine, kapanış bozukluğunun derecesine, hastanın ağız bakımına, tedaviye ve doktorun önerilerine ve randevu tarihlerine uyumuna bağlıdır. Ağır olmayan bozukluklar daha kısa sürede tedavi edilebilir ve bazı bireyler ortodontik tedaviye daha kısa sürede cevap verir.
              Braketler takıldığında neler hissedilir?
      Genellikle braketler yerleştirildikten hemen sonra ve ark tellerinin aktive edildiği randevulardan sonra 3-5 gün boyunca dişlerde ağrı ve çiğneme sırasında hassasiyet gelişebilir. Bu dönemde ağrı için hangi ilacın kullanılabileceği ortodontiste danışılabilir. Ağız içindeki yumuşak dokularda, apareylere uyum sağlayana kadar 1-2 hafta boyunca hafif yaralar oluşabilir. Bu konuda neler yapılabileceği tedaviyi yürüten doktor tarafından açıklanacaktır.

Ortodontik tedavi sırasında dişlerin sallanması normal midir ?
      Ortodontik tedavi sırasında dişlerin hareket edebilmeleri için etraflarındaki kemiğin hareket yönünde yıkımı gereklidir. Bu nedenle, dişlerin sallanması normaldir.
             Braketler takıldıktan sonra nelere dikkat etmek gerekir?
     Yapışkan ve sert yiyeceklerden, asitli içeceklerden uzak durmak gereklidir. Bunlar braketlerin ve bantların kopmasına neden olur. Kopan brakelter ve bantlar dişlere zarar verir ve tedavi süresini uzatır.
     Dişlerin ve braketlerin çok iyi temizlenmesi gereklidir. Dişlerin ve diş etlerinin tedavi sona erdiğinde sağlıklı olabilmesi için bu en önemli kuraldır.
    Ortodontistiniz dişlerinize, diş etlerinize ve braketlerinize nasıl bakmanız gerektiğini anlatacak ve bu konuda yöntemler önerecektir.

Ortodontik apareyler dişleri çürütür mü?
     Ortodontik apareyler, dikkatli ve özenli şekilde temizlenmedikleri taktirde daha fazla artığın birikmesine neden olarak dolaylı şekilde çürük oluşumunu etkileyebilmektedir. Yani tedavi boyunca diş temizliğine ve ağız bakımına dikklat edildiği taktirde ortodontik apareyler dişlerde çürük oluşturmaz.

Ortodontik tedavi ile düzelen dişler tekrar bozulabilir mi?
     Çalışmalar, yaşın ilerlemesi ile birlikte, dişlerin yer değiştirdiğini göstermektedir. Bu değişiklik herkeste farklı miktarlarda olur. Hiç ortodontik tedavi görmemiş ve doğal olarak düzgün dişleri olan bireylerde bile zamanla bozulmalar meydana gelebilir. En sık tekrarlayan bozukluk alt dişlerdeki çapraşıklıktır. Peliştirme apareyinin düzgün kullanımı değişiklikleri önleyebilir veya azaltabilir.

Neden  pekiştirme apareyi takılır?
     Genellikle, braketler çıkarıldıktan sonra, dişler düzgün şekilde sıralanmış olur ancak, diş etleri ve dişleri çevreleyen kemik dokusu dişleri yeni konularında tutmak için hazır değildir ve dişler eski konumlarına geri dönebilir. Pekiştirme apareylerinin görevi dişleri doğru yerlerinde tutmaktır. Retansiyon apareylerini tariff edildiği şekilde   kullanmak tedavi ile elde edilen düzeltimin uzun süre korunması için gereklidir.

Pekiştirme apareyi kullanılmazsa ne olur ?
Dişler tedavinin başındaki konumlarına geri döner. Ortodontik tedaviye tekrar başlanması gerekebilir.

Ortognatik cerrahi nedir?
     Bazı iskeletsel uyumsuzlukların tedavisinde tek başına ortodontik tedavi yetersiz kalabilir. Böyle durumlarda ihtiyaç duyulan düzeltimin sağlanması için ortodontik tedavinin bir parçası olarak çenelere cerrahi uygulanması gerekebilir. Cerrahi sonrasında çok kısa sürede elde edilen estetik sonuç başarılı olmakta ve günümüzde ortognatik cerrahi tedavi gittikçe yaygınlaşmaktadır.

Ortodontik tedavi sırasında spor yapılabilir mi?
     Ağız dışı apareylerin spor sırasında çıkarılması önerilir. Braketler ise spor yapmak için engel değildir ancak her hangi bir çarpma sırasında oluşabilecek yaralanmalar konusunda dikkatli olunmalıdır.

Hasta olarak başvururken nelere dikkat edilmelidir?
     Ortodontik tedaviye kabul edilmenin en önemli şartları çürük dişlerin bulunmaması, ağız ve diş bakımının iyi olması, diş etlerinin sağlıklı olmasıdır.